Ca in orice roman politist care se respecta, la intrebarea: Cine este vinovatul? se asteapta un raspuns care sa poata fi descoperit la sfarsitul parcursului, al investigatiei, al cautarii.
Asa ar trebui sa fie si pentru aceasta carte, care incheie o trilogie biblica extrem de bogata in sugestii, profunda, actuala. Paradoxal insa, aici autorul nu ne ofera un vinovat, ci ne deschide in schimb un nou orizont prin care sa citim responsabilitatea lui Dumnezeu si pe cea a noastra, femei si barbati, credinciosi sau nu, in istoria lumii.
Deoarece viata noastra, daca nu vrea sa se piarda in meandrele disperarii, trebuie sa ia in serios cazul invierii lui Cristos ca posibilitate a unei noi perspective asupra existentei si cazul noii vieti fraterne ca ocazie de a realiza un viitor in care moartea nu are ultimul cuvant. Ne alaturam dorintei exprimate de prefatator, fratele Michael Davide, cand scrie: Ii doresc cititorului sa poata termina aceasta lectura percepand in profunzime un sentiment de lejeritate launtrica si de aroma fina a lucrurilor bune, care ne fac binele pana intr-acolo incat ne determina a savarsi noi insine binele.