Azi, cand toata lumea este de acord acord asupra faptului ca o arta nu poate fi profesata intr-adevar valabil decat de artisti inarmati cu o adevarata cultura in accemiunea cea mai vasta, as zice enciclopedica, a termenului, nu ne putem inchipui ca un pedagog de muzica instrumentala sa porneasca la munca sa nobila cunoscand doar metoda maestrului in clasa caruia si-a facut studiile. Oricat de bun ar fi acest maestru, el nu poate inarma pe elevii sai cu toate cunostintele necesare unui pedagog, pentru simplul motiv ca principala preocupare in clasa de instrument este si trebuie sa fie pregatirea cutarui sau cutarui instrumentist, deci a individualitatilor, a cazurilor speciale.
Un pedagog trebuie sa fie capabil de formulare verbala comprehensibila si plastica a proceselor care au loc in domeniul tehnic, a problemelor de ordin estetic. Pentru a putea invata pe altii fara sa recurga la formula „sacrala”, „fa ca mine”, a multor „pedagogi” ai trecutului, viitorul pedagog trebuie sa invete sa explice.
– George Iarosevici Lucrarea de fata analizeaza evoluia predarii instrumentelor cu coarde, trecand de la metode empirice la o abordare stiintidfica. Autorul subliniaza importanta pregatirii pedagogice a profesorilor, combinand aspecte tehnice (pozitia mainilor, tehnici de arcus, intonatie) cu cele interpretative (expresivitate, stiluri muzicale).
De asemenea, abordeaza psihologia invatarii. Cartea ofera un ghid esential pentru viitorii pedagogi si interpreti, promovand o metoda de predare eficienta si bine fundamentata.