Acasa/

/

Managementul organizatiilor publice

Autor:
Managementul organizatiilor publice - Tincuta Gudana Vrabie, Nicoleta Cristache - C.H. BECK
Detalii:
Managementul organizatiilor publice – Metode de evaluare a performantelor serviciilor publice locale Lucrarea de fata realizeaza o analiza in detaliu a performantelor serviciilor publice locale, pornind de la sublinierea importantei acestora pentru intreaga comunitate pe…
Categorie
Editura
Autor

80.66

84.9
LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2022
ISBN:
9786061812554
Recenzii
5/5

Descriere

Managementul organizatiilor publice – Metode de evaluare a performantelor serviciilor publice locale Lucrarea de fata realizeaza o analiza in detaliu a performantelor serviciilor publice locale, pornind de la sublinierea importantei acestora pentru intreaga comunitate pe care o deservesc. Actualitatea si oportunitatea temei de cercetare sunt determinate de evolutia vietii comunitare, care in ultimii ani a cunoscut schimbari si adaptari la numeroase noi conditii economice, sociale, politice, de mediu si tehnologice.
In acest sens, putem sublinia importanta pe care o au serviciile publice locale pentru beneficiarii acestora, care in cea mai mare parte sunt cetatenii. Astfel, lucrarea prezinta utilitate in primul rand pentru managerii din administratia publica locala, oferind numeroase date si modalitati prin care performanta serviciilor poate fi masurata si mai apoi imbunatatita, dar si rezultatele unor studii si analize deja efectuate cu privire la serviciile locale din Regiunea de Sud-Est a Romaniei.
In al doilea rand, lucrarea este de un real folos pentru toti functionarii si practicienii din sfera administratiei publice, dar si pentru studentii de la scolile si facultatile de profil, interesati de studiul stiintelor administrative. Lucrarea Managementul organizatiilor publice – Metode de evaluare a performantelor serviciilor publice locale , elaborata de Tincuta Gudana Vrabie si Nicoleta Cristache, este dedicata unei probleme de mare actualitate, care sta la baza dezvoltarii economice si sociale si a reducerii disparitatilor regionale.
Performanta serviciilor publice locale este foarte importanta in evolutia sociala si economica a unei tari, in asigurarea progresului si a bunastarii. Schimbarile sociale, economice, politice, tehnologice si de mediu isi pun amprenta asupra furnizarii si asigurarii serviciilor publice locale, ceea ce impune necesitatea cunoasterii impactului acestor factori asupra performantelor serviciilor publice locale, pentru a identifica cele mai bune metode de actiune in vederea imbunatatirii serviciilor de acest fel.
Lucrarea evidentiaza importanta asigurarii unui management performant prin rigurozitate manageriala, in sensul cunoasterii in detaliu a activitatilor si a nivelurilor de performanta care se au in vedere pentru serviciile publice locale. Compatibilitatea dintre performanta organizatiei si comportamentul organizational trebuie sa aiba la baza valorile organizatiei, iar sistemul de performanta al serviciilor publice locale trebuie sa fie orientat catre beneficiarii serviciilor publice si sa tina cont in permanenta de asteptarile si nevoile acestora.- Prof.univ.dr.
Mirela Ionela Aceleanu (Academia de Studii Economice Bucuresti) Cartea Managementul organizatiilor publice – Metode de evaluare a performantelor serviciilor publice locale este bine ancorata tendintelor si contextului national al domeniului, avand in centrul preocuparilor o tema actuala, relevanta si de interes pentru cercetatorii si managerii din administratiile publice. Abordarea propusa si solutiile elaborate pentru sectorul public local din Regiunea de Sud-Est a Romaniei ofera si celorlalte servicii publice locale din celelalte regiuni ale Romaniei posibilitatea sa asigure utilizarea metodelor de evaluare a performantelor serviciilor publice locale prezentate de autoare.
Pe parcursul lucrarii, este identificat si analizat conceptul de performanta a serviciilor publice locale, precum si metodele particulare de evaluare a performantelor serviciilor publice locale. Autoarele puncteaza faptul ca reforma administratiei publice trebuie fundamentata si pe optiunea unui management bazat pe rezultate si performante, in vederea obtinerii unei mai mari transparente si diseminari a informatiilor care vor reprezenta suficiente stimulente pentru mentinerea unui inalt comportament etic al managerilor.- Prof.univ.dr.
Razvan Catalin Dobrea (Academia de Studii Economice Bucuresti) Lucrarea constituie un demers de succes, avand o reala importanta si valoare stiintifica prin sinteza evolutiei conceptului de performanta a serviciilor publice locale si evaluarea acestora din perspectiva cetatenilor. Contributia autorilor este evidentiata de identificarea metodelor de evaluare a performantelor serviciilor publice locale in spatiul administratiei publice locale din Regiunea de Sud-Est a Romaniei.
Chiar daca in prezent nu exista un model comun de evaluare a performantei serviciilor publice locale ca urmare a atitudinii cetatenilor, metodele prezentate in lucrare pot fi integrate si adaptate fiecarui sector de activitate. Lucrarea este un plus bine-venit pentru literatura de specialitate, dar si un ghid de bune practici pentru sectorul public.
– Prof.univ.dr. Alexandru Capatina (Universitatea Dunarea de Jos din Galati) Din cuprins: • Managementul performantei serviciilor publice •Instrumente de evaluare a performantei serviciilor publice •Conceptul de Balanced Scorecard al serviciilor publice •Indicatori cheie de performanta (KPIs) •Analiza SWOT •Benchmarking-ul – instrument al performantei serviciilor publice •Evaluarea performantelor serviciilor publice locale •Evaluarea performantelor managerilor serviciilor publice locale •Evaluarea serviciilor publice locale de catre cetateni •Evaluarea performantei serviciilor publice locale prin utilizarea instrumentului Balanced Scorecard Puncte forte: •include analiza si interpretarea datelor in cadrul studiului ce a vizat cetatenii ca beneficiari ai serviciilor publice locale din Regiunea de Sud-Est a Romaniei •prezinta principalele instrumente practice prin care pot fi evaluate serviciile publice locale, in scopul imbunatatirii lor si asigurarii dreptului cetatenilor la o buna administratie •include principalele notiuni elementare de administratie publica ce au relevanta si aplicabilitate pentru tema abordata de lucrare.

Ar putea să îți placă și…

  • Profit First

    De

    Editura

    Profit First: Cum sa-ti transformi afacerea dintr-un monstru devorator de bani intr-o masina de facut bani Profit First: Cum sa-ti transformi afacerea dintr-un monstru devorator de bani intr-o masina de facut bani / Profit First:…

    Pret:

    49 LEI
  • Puterea educatiei financiare

    De

    Editura

    Pe Alexandru Dinu, autorul cartii Puterea educatiei financiare , il cunosc de peste 25 de ani. Este licentiat in Management si master in Managementul Serviciilor de Sanatate (Academia de Studii Economice din Bucuresti), consultant financiar,…

    Pret:

    39
    36.27 LEI
  • Limbajul secret de business

    De

    Editura

    Limbajul secret de business.Cum sa descifrezi comportamentul cuiva in numai trei secunde sau mai putin A face afaceri inseamna sa iti asumi riscuri calculate si sa iei decizii spinoase pe baza celor mai bune informatii…

    Pret:

    45 LEI
  • Impactul razboiului din Ucraina asupra sectorului energetic din Romania si Europa

    De

    Editura

    Dumitru Chisalita este Fondator si Presedinte al Asociatiei Energia Inteligenta. A obtinut atestatul de Expert tehnic extrajudiciar si consultant in domeniul petrol si gaze, eliberat de Asociatia Expertilor Europeni Agreati Paris, dar si atestatul de…

    Pret:

    70 LEI
  • Management prin Armonie. Invatand de la natura

    De

    Editura

    Ghid pentru cunoasterea, intelegerea si practica ARMONIEI Exista vreo diferenta intre inteligenta si intelepciune?Atat timp cat la scara globala consumam accelerat resursele de apa si de energie, fara sa ne pese ce lasam generatiilor viitoare…

    Pret:

    70 LEI
  • Legea succesului

    De

    Editura

    O carte clasica a literaturii motivationale americane, ale carei principii raman actuale dupa aproape un secol de la prima aparitie. Samanta succesului a fost sadita in fiecare dintre noi. Numai ca pentru a rodi, trebuie…

    Pret:

    85
    80.75 LEI
  • Angel Investor. Cum sa investesti intr-un start-up din domeniul tehnologiei

    De

    Editura

    Daca ai avea o schema detaliata a pasilor din spatele unei investitii de milioane, ai folosi-o? Aceasta carte este schema respectiva, iar Jason Calacanis ti-o explica pas cu pas, intr-un stil relaxat si plin de…

    Pret:

    59 LEI
  • Reguli de aur. Scrierile pierdute

    De

    Editura

    Pe parcursul vietii lui, Napoleon Hill i-a indemnat in permanenta pe oameni, prin scrierile si actiunile sale, sa devina cat mai buni cu putinta. El este primul si cel mai faimos autor de carti motivationale,…

    Pret:

    49
    46.55 LEI
  • Cei care schimba jocul

    De

    Editura

    Cei care schimba jocul. Cum gandesc, decid si actioneaza antreprenorii romani care se bat cu multinationale Cei care schimba jocul este, dupa stiinta noastra, prima carte care vorbeste despre mecanismele si procesele de decizie ale…

    Pret:

    65 LEI
  • Chemarea mall-ului

    De

    Editura

    Chemarea mall-ului. Geografia shopping-ului In lucrarea Chemarea mall-ului, Paco Underhill, recunoscut ca fiind unul dintre cei mai competenti specialisti in marketing din Statele Unite, face o caracterizare inteligenta, ironica, amuzanta si corecta a mall-ului, vazut…

    Pret:

    38.54
    36.61 LEI
  • Startup in Est

    De

    Editura

    Majoritatea lumii te va intreba (pe buna dreptate): de ce isi doresc oamenii atat de mult propriul proiect de afaceri? Nu vad statisticile? Potrivit acestora, aproximativ 90% dintre toate startupurile esueaza in primii 5 ani….

    Pret:

    55 LEI
  • Transforma O Conversatie Lejera IntR-O Tranzactie Profitabila

    De

    Editura

    Sporeste-ti cu inteligenta sansele de a-ti dezvolta relatiile cu clientii sau potentialii clienti indiferent unde-i intalnesti! Obiectivul lucrarii „Transforma o conversatie lejera intr-o tranzactie profitabila” este de a-ti spori sansele sa-ti dezvolti relatiile cu clienti…

    Pret:

    49.9
    47.41 LEI