Acasa/

/

Ferestre de oportunitate. Cum se imbogatesc natiunile

Autor:
Ferestre de oportunitate. Cum se imbogatesc natiunile - David Sainsbury - LITERA
Detalii:
Timp de 25 de ani, cresterea economiilor occidentale a scazut in fata competitiei tot mai mari a natiunilor asiatice. Nici o teorie existenta nu a putut sa explice de ce se intampla acest lucru sau…
Categorie
Editura
Autor

47.99

59.99
LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2023
ISBN:
9786303193465
Recenzii
5/5

Descriere

Timp de 25 de ani, cresterea economiilor occidentale a scazut in fata competitiei tot mai mari a natiunilor asiatice. Nici o teorie existenta nu a putut sa explice de ce se intampla acest lucru sau cum pot concura eficient tarile occidentale…
pana acum. In Ferestre de oportunitate , David Sainsbury se bazeaza pe experienta sa in afaceri si in structuri guvernamentale pentru a sustine ca dezvoltarea economica nu este un proces constant, ci o serie de salturi, bazate pe investitii in firme cu valoare adaugata ridicata.
Deoarece firmele sunt implicate intr-o competitie de tipul castigatorul ia totul, cresterea rapida intr-o tara poate veni in detrimentul cresterii in alte tari, contrar modelelor standard. El propune o noua teorie a cresterii si dezvoltarii, cu un rol pentru guvern in „alegerea castigatorilor” la nivelul tehnologiilor si industriilor, in locul firmelor individuale.
Volumul se concentreaza pe conceptul de „ferestre de oportunitate” si argumenteaza ca succesul economic al unei natiuni este strans legat de abilitatea sa de a identifica si de a profita de astfel de ocazii. David Sainsbury analizeaza diverse exemple din istorie si din prezent, evidentiind modul in care unele tari au reusit sa profite de oportunitati, in timp ce altele le-au ratat.
Lucrarea de fata se adreseaza nu numai economistilor, functionarilor publici si politicienilor, ci si antreprenorilor si oamenilor de afaceri care doresc sa isi vada firmele crescand in cadrul economiei globale, extrem de competitive, din zilele noastre. Sper ca acestia vor recunoaste lumea descrisa in aceasta carte ca fiind cea in care concureaza, ca ea este foarte diferita de lumea economiei neoclasice si ca, lucrand impreuna cu guvernul pentru a dezvolta capacitatile si ratele de inovare ale firmelor lor, pot crea un viitor interesant si profitabil pentru angajatii lor, pentru actionarii lor si pentru tara lor.- David Sainsbury O lectura necesara pentru oricare politician, om de afaceri sau economist preocupat de dezvoltare si de prosperitate incluziva.
– Gordon Brown, prim-ministru al Marii Britanii intre 2007 si 2010 Ferestre de oportunitate este o analiza pragmatica a provocarilor economice venite din Asia, cu implicatii imense pentru modul in care tari si firme concureaza intre ele. – David Teece, profesor Universitatea din California, Berkeley Combinand intelepciune practica si analiza economica, David Sainsbury ofera o perspectiva proaspata in privinta a doua probleme: una este oprrea productivitatii – care ii intriga pe economisti de un deceniu -, iar cealalta este sursa cresterii economice, subiect care i-a divizat de peste un secol.
– John Kay, fondator al Institute for Fiscal Studies, fost profesor la London Business School Traducere din limba engleza de Gabriel Tudor.

Ar putea să îți placă și…

  • Modelarea performantelor serviciilor publice locale prin evaluarea binomului manageri-cetateni

    De

    Editura

    Managementul si managerii s-au adaptat la evolutia si dezvoltarea societatii, punand amprenta asupra responsabilitatii acestora. Daca initial managementul si-a facut simtita prezenta doar in mediul economic, cu trecerea timpului si-a facut loc si s-a adaptat…

    Pret:

    59.9
    56.91 LEI
  • Blink

    De

    Editura

    Blink. Decizii bune în 2 secunde Cu o noua postfata a autorului si un interviu inedit cu Malcolm Gladwell. In The Tipping Point , Malcolm Gladwell a redefinit felul in care percepem lumea exterioara. In…

    Pret:

    55 LEI
  • Cum sa ajungi manager

    De

    Editura

    Linda Hill a fost desemnata in 2012 de catre Harvard Business Review unul dintre cei mai influenti manageri, ocupand locul 16 in topul Thinkers50 . Lucrarea de fata, editata de Harvard Business Press, surprinde dificultatile…

    Pret:

    30.83 LEI
  • Contabilitate

    De

    Editura

    Esti un antreprenor/manager aflat in cautarea de noi informatii privind intelegerea anumitor aspecte referitoare la situatia actuala, dinamica si perspectivele afacerii tale? Esti un contabil interesat de extinderea portofoliului de servicii din sfera contabilitatii prin…

    Pret:

    50
    47.5 LEI
  • De vorba cu necunoscuti

    De

    Editura

    De vorba cu necunoscuti.Ce ar trebui sa stim despre oamenii pe care nu ii cunoastem Malcolm Gladwell ofera o examinare solida a interactiunilor noastre cu necunoscutii – si a motivelor pentru care acestea esueaza frecvent….

    Pret:

    55 LEI
  • Dictionar poliglot de marketing

    De

    Editura

    Adunand un material bogat, lucrarea cuprinde un inventar de circa 3 000 de concepte definite in limba romana, echivalate in limbile engleza, franceza si rusa. Dictionarul este o lucrare utila atat pentru studenti, specialisti, profesori,…

    Pret:

    49 LEI
  • Contabilitate de gestiune. Note de curs

    De

    Editura

    Cartea contabilitatea de gestiune provoaca atenția cititorilor inca de la inceput! Arata cum contabilitatea de gestiune si tehnicile de aplicare pot fi integrate in procesul de luare a deciziilor, dar mai ales in procesul de…

    Pret:

    55 LEI
  • Minidictionar de management 8: Managementul economic

    De

    Editura

    Minidictionarul de management (8) „Strategia si managementul strategic” este conceput ca un instrument de informare, de facilitate a intelegerii si de asistare a persoanelor interesate de problematica acestui domeniu managerial. Minidictionarul contine: • termenii utilizati…

    Pret:

    11
    9.9 LEI
  • Contabilitatea pentru incepatori. Aplicatii practice

    De

    Editura

    Contabilitatea pentru incepatori. Aplicatii practice – Contabilitate financiara Cuprins: 1. Obiectul contabilitatii 2. Principiile normative ale contabilitatii 3. Metoda contabilitatii 4. Structura si regulile de functionare a conturilor 5. Conturi sintetice si conturi analitice 6….

    Pret:

    59 LEI
  • Cu ce se mananca de fapt Makertingul

    De

    Editura

    Cu ce se mananca de fapt Makertingul. Un ghid introductiv in strategii de Marketing, care te va ajuta sa-ti cresti afacerea si sa intelegi piata in care functionezi Cartea de fata isi propune sa fie…

    Pret:

    39.9 LEI
  • Formarea si sau dezvoltarea echipelor de vanzari

    De

    Editura

    Formarea si sau dezvoltarea echipelor de vanzari. Cum sa crestem echipe de vanzari marete Cred cu putere ca suntem capabili si este in puterea noastra sa nu mai repetam greselile trecutului, ale noastre sau ale…

    Pret:

    68 LEI
  • Saturn devorandu-si fiii

    De

    Editura

    Volumul prezinta un caz real, trait de autor in priza directa, structurat pe efectele impactului unei companii asupra organizatiei neguvernamentale fondate de ea insasi, in conditiile turbulente ale „imploziei” fondatorului. Cauza fundamentala a starii de…

    Pret:

    24.09 LEI