Acasa/

/

Cum se fac lucrurile mari

Autor:
Cum se fac lucrurile mari - Bent Flyvbjerg, Dan Gardner - PUBLICA
Detalii:
Cum se fac lucrurile mari. Factorii surprinzatori care determina soarta oricarui proiect, de la renovarea casei pana la explorarea spatiului cosmic si toate cate sunt intre ele Nimic nu este mai insufletitor decat o viziune…
Categorie
Editura
Autor

69

LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2023
ISBN:
9786067225679
Recenzii
5/5

Descriere

Cum se fac lucrurile mari. Factorii surprinzatori care determina soarta oricarui proiect, de la renovarea casei pana la explorarea spatiului cosmic si toate cate sunt intre ele Nimic nu este mai insufletitor decat o viziune ampla care devine o noua realitate triumfatoare.
Ganditi-va cum s-a transformat Empire State Building dintr-o schita in bijuteria de pe linia orizontului din New York in 21 de luni sau cum celebrul iPod creat de Apple a evoluat de la un proiect cu un singur angajat la un produs lansat dupa 11 luni. Acestea sunt niste istorii minunate.
Dar, de cele mai multe ori, viziunile grandioase se transforma in cosmaruri. Mai tineti minte „Big Dig” din Boston?
Aproape toate orasele mari din lume au in curtea lor din spate cate un astfel de fiasco. De fapt, nu mai putin de 92% dintre megaproiecte isi depasesc bugetul alocat, termenul de finalizare sau ambele.
Costul proiectului trenului de mare viteza din California a urcat de la 33 de miliarde de dolari la 100 de miliarde – si nici macar nu si-a indeplinit promisiunile. Intreprinderi mai modeste, fie ca vorbim despre lansarea unor mici afaceri, organizarea unei conferinte sau doar finalizarea la timp a unui proiect, esueaza si ele de cele mai multe ori.
De ce? Intelegerea elementelor care deosebesc triumfurile de esecuri a fost munca de o viata a profesorului de la Oxford Bent Flyvbjerg, supranumit „cel mai reputat expert din lume in materie de megaproiecte”.
In Cum se fac lucrurile mari el identifica erorile de judecata si decizie care conduc proiectele, atat cele mari, cat si cele mici, la esec, precum si principiile bazate pe cercetari stiintifice care va vor face sa reusiti in proiectele voastre. Aceasta carte distileaza cele mai bune recomandari stiintifice privind planificarea marilor proiecte.
Si probabil ca este „chilipirul” secolului. Pentru cativa dolari puteti sa explorati cunostinte care valoreaza mii de dolari, din cursurile de formare a directorilor executivi.
Iar daca din intamplare sunteti un CEO sau un sef de stat, economiile vor insuma curand miliarde. – Philip E.
Tetlock, coautor al cartii Superforecasting Cum se fac lucrurile mari nu se bazeaza doar pe simple anecdote; cartea prezinta cercetari sistematice, care au vizat peste 16 000 de proiecte din toata lumea. Rezultatul este un model clar ca lumina soarelui al motivelor surprinzatoare pentru care aproape toate marile proiecte umane nu reusesc sa livreze conform asteptarilor, precum si o foaie de parcurs din care norocosii cititori ai cartii pot sa afle cum sa le evite.
– Ola Rosling, CEO si cofondator a Gapminder si coautor al cartii Factfulness Studiul lui Flyvbjerg vizand marile proiecte de constructii din toata lumea l-a condus la formularea legii de fier a megaproiectelor: depasirea bugetului alocat, depasirea termenului de finalizare, nelivrarea beneficiilor promise, iar si iar, la nesfarsit. Intelegerea lui profunda a motivelor pentru care esueaza marile proiecte – si pentru care, din cand in cand, au succes – face din aceasta carte o lectura cu adevarat fascinanta.
Dar exista si un castig practic: o trusa de scule alcatuita din 11 euristici inteligente, aplicabile intr-un mai bun management al proiectelor, pe care ar trebui sa le cunoasca orice planificator dornic de succes. – Gerd Gigerenzer, autorul cartii Gut Feelings Cartea este foarte utila oricarei persoane care construieste ceva, pentru ca, aplicand recomandarile autorului, economisesti timp, bani si stres.
Si toti construim ceva, fie ca este vorba despre un proiect, o casa, o noua bucatarie, o cariera mai buna sau o autostrada. Avand acces cu ajutorul acestor pagini la cea mai mare baza de date de megaproiecte din lume, analizata excelent de un foarte apreciat profesor al Universitatii Oxford, cititorul poate extrage concluzii valoroase din fiecare capitol.
– Octavian Pantis, autorul cartii Musai List si coautorul cartii Dark Cockpit Importanta, aparuta la momentul oportun, educativa si distractiva. – Daniel Kahneman, laureat al Premiului Nobel pentru Economie si autorul cartii Gandire rapida, gandire lenta O carte care ar trebui citita de orice legislator, orice membru din consiliile locale si orice executiv din companiile private.
– The Wall Street Journal Bent Flyvbjerg, cu extraordinara lui carte bazata pe date, ne arata ca exista o cale… Ne arata cum sa dezvoltam proiecte care folosesc resursele naturale, umane si financiare intr-un mod echitabil si profitabil pentru intreaga societate.
– Frank Gehry

Ar putea să îți placă și…

  • Inovatie in advertising

    De

    Editura

    Inovatie in advertising. Cum sa creezi cele mai bune print-ad-uri pentru brandurile secolului XXI Retiparita de 10 ori in patru ani, iar acum aparuta intr-o varianta revizuita si imbunatatita, aceasta carte clasica este si astazi…

    Pret:

    56.84
    54 LEI
  • O pereche de pantofi: finantele si contabilitatea afacerii

    De

    Editura

    In facultate, primul lucru pe care voiam sa-l fac cand deschideam o carte de finante sau de contabilitate era s-o inchid repede la loc. Dupa ce am descoperit cu adevarat acest domeniu si am inceput…

    Pret:

    49 LEI
  • Fara limite

    De

    Editura

    O lucrare de exceptie, dedicata nu numai liderilor, ci tuturor celor interesati de evolutia personala. De cele mai multe ori, cuvantul capacitate ne trimite automat cu gandul la limitele firesti pe care le avem fiecare…

    Pret:

    42
    39.9 LEI
  • Post Corona. De la criza la oportunitate

    De

    Editura

    Pandemia de COVID-19 a transformat dormitoarele in birouri, i-a atatat pe cei tineri impotriva celor batrani si a adancit prapastia dintre bogati si saraci, dintre rosii si albastri, purtatorii de masca si cei care o…

    Pret:

    49 LEI
  • Viata nu este un stres continuu

    De

    Editura

    Exista o doza mare de absurditate in zilele noastre, ceva care ne face sa fim stresati, furiosi si nesiguri, iar primul pas spre a ne ajuta pe noi insine sa iesim din dezastrul in care…

    Pret:

    26.97
    25.62 LEI
  • Planul pentru Romania

    De

    Editura

    Planul pentru Romania. 7 revolutii intelectuale pentru o tara in care vrem sa ramanem Sebastian I. Burduja este economist si expert in dezvoltare regionala. Secretar de stat in Ministerul Finantelor Publice, vicepresedinte al Partidului National…

    Pret:

    39.9
    31.92 LEI
  • Republica Coreea. Incursiune intr-o lume fascinanta

    De

    Editura

    Republica Coreea. Incursiune intr-o lume fascinanta (istorie, diplomatie si cultura) Timpul pare sa fi trecut intr-o clipita de cand am ajuns pentru prima oara in Romania, acum trei ani in martie 2022. In acel an…

    Pret:

    62 LEI
  • Holacratia

    De

    Editura

    Holacratia: Noul sistem de management pentru o lume in rapida schimbare / Holacracy: The New Management System for a Rapidly Changing World de Brian J. Robertson este o carte revolutionara despre un sistem de management…

    Pret:

    39 LEI
  • Performanta sub presiune

    De

    Editura

    Performanta sub presiune: Stiinta de a fi la inaltime atunci cand conteaza/ Performing under Pressure de Dr. Hendrie Weisinger si Dr. J.P. Pawliw-Fry este un raspuns elaborat la intrebarea: Cum se comporta oamenii in situatii…

    Pret:

    58 LEI
  • Manual de branding personal

    De

    Editura

    Imaginea pe care o ai, abilitatile pe care le-ai dobandit si reputatia transmit celor din jur o poveste. A ta personala. Care este brandul tau? Cum te percep colegii? Dar sefii sau partenerii de afaceri?…

    Pret:

    42
    39.9 LEI
  • Catalizatorul

    De

    Editura

    Catalizatorul.Cum poti schimba opiniile oricui Fiecare doreste sa schimbe ceva. Comerciantii doresc sa modifice preferintele cumparatorilor si liderii vor sa schimbe organizatiile. Firmele debutante urmaresc sa modifice industrii, iar organizatiile nonprofit vor sa schimbe lumea….

    Pret:

    59 LEI
  • Arta persuasiunii Ed.3

    De

    Editura

    Arta persuasiunii este un ghid practic menit sa sublinieze importanta comunicarii persuasive in asigurarea reusitei profesionale. Indiferent care este obiectul unei negocieri, succesul va fi de partea celui care stie sa comunice mai eficient, influentand…

    Pret:

    50
    47.5 LEI