Acasa/

/

Capital Social Si Valori Democratice In Romania

Autor:
Capital Social Si Valori Democratice In Romania - Dragos Dragoman - INSTITUTUL EUROPEAN
Detalii:
Din cuprins: Capital social : definitii, masuri si functii sociale; Democratizare , valori democratice si cultura politica; Participare politica si dezvoltarea societatii civile; Efectele politice ale participarii civice: efecte interne si efecte externe; Rolul capitalului…
Categorie
Editura
Autor

33.72

LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2010
ISBN:
7777896514
Recenzii
5/5

Descriere

Din cuprins: Capital social : definitii, masuri si functii sociale; Democratizare , valori democratice si cultura politica; Participare politica si dezvoltarea societatii civile; Efectele politice ale participarii civice: efecte interne si efecte externe; Rolul capitalului social in sustinerea democratiei; Importanta capitalului social pentru sustinerea democratiei in Romania si Bulgaria Cercetarea importantei factorilor culturali pentru sustinerea democratiei a fost pusa in umbra, in Romania si in regiune, de accentul pus pe studiul altor factori considerati importanti pentru democratizarea Romaniei , anume pe factorii economici si institutionali. Performantele net diferite al societatilor postcomuniste in procesul de democratizare, in care Romania prezinta un decalaj important fata de alte foste tari comuniste central europene, dar si diferentele dintre ultimul val de democratizare central si est-european si precedentele valuri de democratizare postbelica, au adus in discutie diferentele culturale dintre aceste societati in termenii capitalului social.
Desi acesta a devenit un subiect favorit al sociologiei occidentale in anii ’90, capitalul social continua sa fie relativ putin studiat in Romania. Doar eforturile recente ale specialistilor din domeniul stiintelor politice au reusit partial sa explice importanta factorilor culturali pentru democratizarea societatii romanesti si sa integreze cazul Romaniei in marile comparatii la nivel european si mondial.
Cartea testeaza in contexte locale, nationale si regionale principalele ipoteze ce leaga democratizarea de elementele esentiale ale capitalului social, care sunt participarea voluntara si increderea sociala. Comparatia realizata pune sub semnul intrebarii optimismul teoriei capitalului social, care este in general creditat cu capacitatea de a promova un cetatean competent politic, participativ si critic.
Factorii ce se dovedesc cei mai importanti pentru sustinerea democratiei sunt capitalul uman, in special educatia, dar si resursele economice si atitudinile cetatenilor.

Ar putea să îți placă și…

  • Managementul voluntarilor si provocarile antreprenoriatului social

    De

    Editura

    Prezentul volum abordeaza o problematica interdisciplinara de actualitate din domeniul socio-economic si se adreseaza specialistilor din mediul universitar, organizatiilor publice si private indiferent de marimea lor, din perspectiva educarii si formarii studentilor, respectiv a angajatilor,…

    Pret:

    50 LEI
  • Contabilitatea fuziunilor si a regruparilor de entitati economice

    De

    Editura

    Regruparea entitatilor economice si fuziunile au avut si continua sa aiba un impact asupra economiei in multe moduri. Fuziunile consolideaza doua sau mai multe entitati puternice, eliminand in acelasi timp societatile slabe. Regruparea impune retehnologizarea…

    Pret:

    67 LEI
  • Cei mai mari vizionari care au schimbat lumea

    De

    Editura

    Cum ar fi daca ai putea lua masa cu unii dintre cei mai de succes antreprenori din lume si ai purta o discutie cu ei? Ce i-ai intreba? Ei ce perspective ti-ar oferi? Afla lectii…

    Pret:

    54.9 LEI
  • Regula fara reguli. Netflix si cultura reinventarii

    De

    Editura

    Reed Hastings este antreprenorul care a revolutionat industria divertismentului din 1997, cand a infiintat Netflix; fiind presedinte si director executiv al companiei din 1999. Prima sa companie, Pure Software, a fost lansata in 1991 si…

    Pret:

    69 LEI
  • Cartea de leadership

    De

    Editura

    Te-ai intrebat vreodata ce trasaturi au in comun cei mai de succes lideri, ce fac ei diferit fata de ceilalti si ce poti invata de la ei pentru a-ti crea propriul succes? Daca da, atunci…

    Pret:

    56 LEI
  • Sufocat de sindromul M.O.C

    De

    Editura

    Sufocat de sindromul M.O.C: (Mediocritatea Obsesiv-Compulsiva) Rajesh Misca este fondatorul si CEO-ul Corpstrat Academy, este High Performance Coach, Speaker si Autor. El detine un MBA, Diploma in Coaching High Performance si este pasionat de standarde…

    Pret:

    29 LEI
  • Experienta face diferenta

    De

    Editura

    De la Marketing la Rightketing As vrea ca, citind aceasta carte, specialistii din marketing si comunicare sa descopere, sa inteleaga si sa valorifice in mod inteligent, creativ si profitabil posibilitatile de interactiune personalizata cu consumatorii,…

    Pret:

    39 LEI
  • Moneyland

    De

    Editura

    Moneyland. Povestea ascunsa a escrocilor si a cleptocratilor care conduc lumea Rapoartele aveau la origine niste articole publicate de Proiectul pentru Raportarea Crimei Organizate si Coruptiei (OCCRP), un consortiu neobosit si neinfricat de jurnalisti din…

    Pret:

    79 LEI
  • Eficienta manageriala in comunicarea de criza

    De

    Editura

    A sti cum sa raspunzi si sa actionezi intr-un context nou, plin de provocari nemaiintalnite si pentru care nu ai repere este o cerinta complexa ce poate transforma managerii pentru totdeauna. COVID-19 a creat acest…

    Pret:

    45 LEI
  • Povestea tamplarului

    De

    Editura

    Intr-un moment de profunda cumpana in viata profesionala, cand parea ca totul in jurul lui se prabuseste, Michael lesina pe strada si este salvat de un simplu tamplar, cu care in timp ajunge sa colaboreze…

    Pret:

    35
    33.25 LEI
  • The tipping point

    De

    Editura

    The tipping point. Cum lucruri mici pot provoca schimbări de proportii The Tipping Point ofera o cale eficienta spre a intelege tiparul invizibil pe baza caruia se lanseaza diverse comportamente contagioase. De la lansarea tendintelor…

    Pret:

    55 LEI
  • Generatia Y

    De

    Editura

    O carte care are menirea sa-i ajute pe lideri sa inteleaga mai bine Generatia Y, sa-si creeze un plan prin care sa-i atraga si sa-i pastreze pe cei mai talentati dintre membrii ei, sa realizeze…

    Pret:

    45 LEI