Aventura cunoasterii. Alternativa de invatare integrata la clasa a II-a.
Partea I Lucrarea are ca punct de pornire programa scolara pentru Limba si comunicare in limba romana, dar si observatiile referitoare la rezultatele elevilor romani la testarea de tip PIRLS. De aceea in carte veti regasi atat textul literar, cat si cel informativ, iar prin sarcinile formulate ne-am propus sa contribuim la: dezvoltarea competentei de receptare a mesajului scris, familiarizarea elevilor cu itemii cu alegere multipla si cei cu raspuns construit, dezvoltarea gandirii critice la elevi.
Prima parte a acestei lucrari este destinata studiului din primul semestru si contine cinci unitati de invatare: • Portrete de familie •Prieteni •Jocuri si jucarii •Sa daruim •De la Pamant la Soare Este usor de observat ca prin temele abordate dorim cultivarea la copii a unor valori ca: respectul, prietenia, cooperarea, bunatatea, sinceritatea, curiozitatea etc. In acest sens, am selectat si am adaptat cu atentie textele-suport.
Continuturile noi sunt introduse gradat, acoperindu-se in totalitate cerintele programei in vigoare. Prin rezolvarea sarcinilor de lucru, elevii au posibilitatea sa lucreze cu textul, sa isi exprime opiniile, sa isi argumenteze alegerile, sa isi manifeste creativitatea, sa aiba initiativa, sa lucreze in echipa, sa se evalueze si sa evalueze.