Prezenta lucrare este elaborata in conformitate cu Programa scolara in vigoare,aprobata prin ordin al Ministrului Educatiei Nationale, Nr. 3418/19.03.2013 Prezenta lucrare cuprinde exercitii si probleme cu grad de dificultate variat si teste de evaluare sumativa, ce pot oferi atat cadrului didactic, cat si parintilor, o imagine completa asupra gradului de formare a competentelor prevazute de programa scolara pentru disciplina Matematica si explorarea mediului, la clasa I .
Procesul de evaluare va pune accent pe recunoasterea experientelor de invatare si a competentelor dobandite de catre elevi in contexte nonformale sau informale, rezultatele elevilor fiind raportate astfel: pentru calificativul suficient, elevul trebuie sa dovedeasca dobandirea partiala a competentelor, sau competente neconsolidate, in curs de formare, pentru calificativul bine, elevul trebuie sa dovedeasca dobandirea majoritatii competentelor, pentru calificativul foarte bine, elevul trebuie sa dovedeasca dobandirea tuturor competentelor prevazute de programa scolara. Punand copilul in situatia de a rezolva probleme, lucrarea urmareste concomitent: formarea deprinderilor de calcul matematic corect, dezvoltarea unei gandiri creative, stimularea curiozitatii, imaginatiei, tenacitatii si increderii in fortele proprii, dezvoltarea simtului estetic si critic, incurajarea initiativei si a disponibilitatii de a aborda sarcini variate.
Aceasta lucrare se doreste a fi un dialog viu intre toti participantii la lectii, in scopul realizarii unor situatii de invatare interactive si productive, bazate pe interesul specific varstei scolarului din clasa I, adresandu-se: • elevilor – ca instrument de lucru, •invatatorilor – ca instrument de predare-invatare-evaluare, •parintilor – ca instrument de informare asupra traseului educational pe care trebuie sa-l parcurga copilul la aceasta disciplina si are drept scop consolidarea cooperarii intre elev – invatator – parinte, ca parteneri in procesul instructiv – educativ. Va uram succes in parcurgerea sarcinilor de lucru !