Lucrarea este avizata de Ministerul Educatiei Cercetarii Tineretului si Sportului cu nr. 40677 din 31.08.2009.
Parcurgerea clasei intai poate fi definitorie pentru stapanirea scris-cititului. Pentru ca acest adevarat „prag” sa fie trecut cu usurinta s-au utilizat in lucrare reguli specifice jocului didactic.
Invatarea sunetelor, a semnelor corespunzatoare – literele, se realizeaza dupa o metoda verificata multi, multi ani – metoda fonetica analitico-sintetica; se propun elevului propozitii, cuvinte, silabe in care poate identifica sunetul si litera corespunzatoare acestuia, se cauta alte contexte in care se afla – initial, la final de cuvant, in interiorul acestuia, apoi utilizand semnele grafice componente, litera se asaza in spatiul de lucru, in pagina. Lucrarea are o constructie simpla, dar completa pentru a exersa, a aplica, a generaliza, pentru a emite definitii.
Se considera ca aceste „trasee”, subsumate obiectivelor specifice procesului didactic desfasurat in prezenta scolarul mic, fac din acest caiet de lucru un prieten de pretuit. – Viorel George Dumitru