Acasa/

/

De ce esueaza natiunile. Originile puterii, ale prosperitatii si ale saraciei

Autor:
De ce esueaza natiunile. Originile puterii, ale prosperitatii si ale saraciei - James A. Robinson, Daron Acemoglu - LITERA
Detalii:
De ce unele natiuni sunt bogate, iar altele, sarace, divizate de bogatie si de saracie, de sanatate si de boala, de hrana si de foamete? Este vorba de cultura, de conditiile meteo sau de geografie?…
Categorie
Editura
Autor

55.99

69.99
LEI
In Stoc
Anul aparitiei:
2024
ISBN:
9786303424347
Recenzii
5/5

Descriere

De ce unele natiuni sunt bogate, iar altele, sarace, divizate de bogatie si de saracie, de sanatate si de boala, de hrana si de foamete? Este vorba de cultura, de conditiile meteo sau de geografie?
Oare acestea determina prosperitatea sau saracia? Asa cum ne demonstreaza De ce esueaza natiunile , nici unul dintre acesti factori nu este nici imuabil, nici predestinat.
Bazandu-se pe 15 ani de cercetari originale, Daron Acemoglu si James Robinson demonstreaza concludent ca la temelia succesului economic se afla institutiile politice si economice facute de om (sau lipsa acestora). Coreea, pentru a folosi un singur exemplu, este o natiune remarcabil de omogena, cu toate acestea Coreea de Nord este una dintre tarile cele mai sarace din lume, in timp ce fratii si surorile lor din Coreea de Sud se numara printre cele mai bogate natiuni.
Diferentele dintre cele doua Corei vin din politicile care au creat aceste doua traiectorii institutionale diferite. Acemoglu si Robinson fac apel la dovezi istorice extraordinare din Imperiul Roman, orasele-stat mayase, Uniunea Sovietica, Statele Unite si Africa, pentru a construi o noua teorie a economiei politice, cu o mare relevanta pentru marile intrebari ale prezentului.
Ar trebui sa fie lectura obligatorie pentru politicieni si pentru oricine este preocupat de dezvoltarea economica. – Jared Diamond O lectura irezistibila, extrem de antrenanta.
– Niall Ferguson O analiza importanta care nu trebuie ratata. – Peter Diamond , laureat al Premiului Nobel pentru Economie, 2010 O carte de o bogatie intelectuala deosebita, care dezvolta cu mult nerv o teza importanta.
– Financial Times O capodopera. – Bloomberg Acemoglu si Robinson – doi dintre cei mai importanti experti din lume in domeniul dezvoltarii – ne arata de ce nu geografia, bolile sau cultura, ci chestiunea institutiilor si a politicii explica, mai degraba, de ce unele natiuni sunt bogate si altele, sarace.
Aceasta carte extrem de accesibila ofera o perspectiva patrunzatoare binevenita atat pentru specialisti, cat si pentru publicul larg. – Francis Fukuyama Autorii demonstreaza in mod convingator ca tarile ies din saracie numai cand au institutii economice adecvate, mai ales proprietate privata si concurenta.
Aceasta legatura intima dintre institutiile politice si institutiile economice este punctul central si esential al contributiei lor, teoria concretizandu-se intr-un studiu de mare vitalitate asupra uneia dintre intrebarile cruciale din economie si din economia politica. – Gary S.
Becker , laureat al Premiului Nobel pentru Economie, 1992 Acemoglu si Robinson, alaturi de Simon Johnson , au castigat Premiul Nobel pentru Economie in 2024, „pentru studii despre cum se formeaza institutiile si afecteaza prosperitatea unei tari”. Traducere din limba enlgeza de Anca Simitopol.

Ar putea să îți placă și…

  • Echilibrul pietei valutare versus hazardul moral

    De

    Editura

    Aceasta lucrare se bazeaza in primul rand pe studiile realizate in cadrul tezei de doctorat elaborara in perioada 2007-2014. De asemenea, aceasta are la baza preocuparea mea continua de a identifica noi corelatii macroeconomice multidisciplinare…

    Pret:

    155.4 LEI
  • 100 de lucruri pe care le fac liderii de top

    De

    Editura

    100 de lucruri pe care le fac liderii de top. Mici lectii de leadership Ghidul tau pentru a deveni un lider de top. Acesta este un ghid care contine informatii esentiale despre obiceiurile, instrumentele, tehnicile…

    Pret:

    39.9
    31.92 LEI
  • Jocurile expertilor in afaceri

    De

    Editura

    Aceasta carte dezvaluie jocurile secrete ale expertilor. Ce le permite lor sa joace jocul afacerilor asa de eficient? Pe ce inclinatii se sprijina productivitatea lor? Ce cadre ale mintii sprijina cel mai bine eficienta lor…

    Pret:

    32 LEI
  • Arta De A Actiona

    De

    Editura

    Pret:

    42 LEI
  • Manager 80.20. Zece metode pentru a deveni un lider grozav

    De

    Editura

    Manager 80/20. Zece metode pentru a deveni un lider grozav / The 80 / 20 Manager: Ten Ways to Become a Great Leader de Richard Koch iti propune o „arma secreta” pentru a-ti simplifica munca…

    Pret:

    49 LEI
  • Avon

    De

    Editura

    AVON – Cum a fost construita la nivel mondial Compania pentru femei aduce in prim plan una dintre cele mai de succes istorii de business. Aceasta carte poate inspira pe oricine doreste sa reuseasca atat…

    Pret:

    33.72
    32.03 LEI
  • Managementul in sistemul de sanatate privat

    De

    Editura

    Publicatiile in domeniul managementul sanatatii sunt oportunitati valoroase de documentare. Medicina inseamna diagnostic, tratament, dar si management, administratie, comunicare, imagine publica, etc. Autorii lucrarii de fata si-au propus prezentarea unor elemente de management aplicat in…

    Pret:

    33.72
    32.03 LEI
  • Sa-l intelegem pe Michael Porter

    De

    Editura

    Pret:

    40 LEI
  • Filosofia banilor

    De

    Editura

    Filosofia banilor este o carte fundamentala a lui Georg Simmel, in care este riguros articulata o conceptie originala si complexa despre bani si multiplele functiuni economice, sociale si psihologice. Banii, ca valoare concreta, realizeaza continuitatea…

    Pret:

    126 LEI
  • Lideri cu viziune

    De

    Editura

    Lideri cu viziune. 10 intrebari pentru a-ti concentra eforturile acolo unde trebuie, pentru a avea o echipa plina de energie si pentru a-ti optimiza si dezvolta afacerea Viziunea este un ingredient esential pentru un leadership…

    Pret:

    39
    37.05 LEI
  • Marketing cultural

    De

    Editura

    Marketingul cultural, domeniu in plina expansiune in contextul dezvoltarii industriei creative, are la dispozitie, prin aceasta teza, importante resurse stiintifice teoretice si practice, care completeaza golurile de cunoastere in acest sector si contribuie la identificarea…

    Pret:

    40 LEI
  • Adevarata arta a unui master coach

    De

    Editura

    De la inceputul acestui secol, Alain Cardon este o figura proeminenta a comunitatii de coaching din Romania. „Adevarata arta a unui Master-coach” este in mod clar o carte de a doua generatie, aborda dimensiunile mai…

    Pret:

    40 LEI