Harta e o reprezentare a lumii. Dar, odata rasturnate reperele obisnuite, ea devine altceva.
Fie ca e vorba de hartile diabolice ale lui Johannes Muller sau de harta subiectiva, interioara a Amaliei, calatoriile din romanul Laurei T. Ilea reconfigureaza un spatiu al nefamiliarului, a carui traversare presupune transformari – sufletesti, psihice, morale – fundamentale.
Lumea in continua schimbare, reactualizarea, prin intermediul unor scenarii misterioase, a unor momente vitale din Marea Istorie, intalnirile incredibile intre personaje extravagante, care modifica pe nesimtite structura intima a lucrurilor asa cum le cunoastem, sunt cateva dintre temele de meditatie ale romanului. „ Cartografia lumii de dincolo deambuleaza intre regiuni arhaice ale Transilvaniei si straniul imperiu al tineretii eterne creat de Johannes Muller la Aachen, in Germania; intre Paris si New York, orasul in care Armand Carpentier vrea sa puna in practica un proiect pe cat de revolutionar, pe atat de inspaimantator; intre dansul cu rezonante barbare de la targul de fete si survolarea in tromba a Americii de catre Amalia, personajul central al romanului.
Mi-am dorit ca aceasta carte sa fie premonitia lumii viitorului. O lume stranie, pe alocuri monstruoasa, condusa de obsesia lui all inclusive si de noile reguli ale procrearii.
O lume pe masura proiectelor extravagante ale celor cativa excentrici notorii care o locuiesc.“